.::BaikBaik Sayang::.

Assalamualaikum n Gud MoRninG
Pagi nie asalnya nak g jog n exercise bersama adik kt park...MyEm0.Com
(bab berat badan mcm pelik)
tp len lak jadnya bab tba2 mak tak sihat n adik lak tak mau bgn...
jenuh gerak dia bgn..haih...
lepas antar mak g keja..takkan nak g jog n tggl adik sorg2 kt umah kot...
jdnya aku pun membelok keta g singgah beli nasi lemak jap...lapar...hehe
(td kata berat badan pelik...xpe len kali fikir balik)

sampi ja umah trus melantak nasi lemak dgn sesuatu...
apa lagi klu bukan teh panas aku...
umm..bg sesiapa yg lum taw...teh panas@teh tarik@teh ais adalah UBAT aku..
ya UBAT...
teh panasku...aik mana nasi lemak?da slamat dlm prut..hehe..awat ada mancis..sabar...bc ikut turutan=)

sepanjang aku sedang menikmati nasi lemak tue..aku diganggu oleh seorang makhluk..
seorang?bukan la..seekor...
nie dia..
si bunting yg manja

aku tgh makan nasi lemak..dia pun nak jg..jd aku pun bg la..kongsi2...
(tp kongsi pinggan lain2)
sian lak..dia tgh hamil..
mungkin inila mengidam bg haiwan yg sedang hamil kot..kan?

lepas pekena nasi lemak dgn teh panas kt luar belakang umah aku tu...
aku pun menjenguk si anak2..
(kn bg perut tuan kenyang dl br perut anak2..hehe..xdala)
kluarla klu bule..=P
pantang ja nmpk org...trus kerumun depan pintu...MyEm0.Com
tp aku phm depa lapaq sebenarnya..kan syg..
dia sebut LAPAQ..tp aku ja yg dengar...org len tak dpt dengar..sbb..ntah la..
jd aku pun mengisi la bekas2 kosong dlm reban nab ni
(reban nab?bg la yg class skit..ok la..Teratak Rabb)
aku isi makanan n air bg penuh..n tgk depa makan jap..
kejap ja tgk..pastu nak buat benda len lagi...

aku trus amek penyapu tuk cuci..biji2 yang rabbit2 nie kuarkan...
amat banyak! sapa nak?MyEm0.Com
tgh cuci nie..tgn aku luka kn zink..huhu
(mcm tak penah wat keja je..ish tak la..semangt sgt..)
aku truskan mencuci..smpi bersih!
(tp tak sgt sbenarnya..tp bule la..)
lepas tue..aku amek pencakar lak..nak tgk tak pencakar nie...
tadaaaa....
pencakar mak tok ni..pinjam sat tok..hehe

haa...klasik kan...hehe..tp best guna dia..tak percaya?meh guna..
aku pun mencakar la daun2 kering blakang umah aku tue...
kumpul setempat..ehh dua tempat bab bnyk sgt...

tp..tgh dok cakar nie..aku terkena duri pokok nie lak..huhu..
sakit sgt...pokok apa aku pun tak..dari lahir mak tak bg nama kat dia...
besa ni!sakit taw..

skrg..nie la saat yg aku nanti2kan...
aku nak bakar sampah..hehe
sori taw...bukan nak wat pembakaran terbuka...tp bnyk sgt daun kering dia..
tp aku janji akau akan kawal pembakaran ni..
(mcm mana nak kawal?ntah..nati aku cuba..btoi!!)
aku sedang kawal api nie..tak tipu

sambil tggu daun kering abes dijilat api..
aku naik ndui...taw tak ndui..
(sapa org utara yg tak taw..mmg)
ndui tue buaian...
ala..koyak ckit..tp tu dia mmg terkoyak sendiri..!

ndui nie masih leh tampung berat aku...tak tumbang pun pokok tue...haha =P
suka naik tak...best kan..tmbah2 klu ada org tlg hayunkan..hehe
(berangan la sorg2)

laaa...da abes pun daun2 kering nie..tak nmpk rupa da...
baeklah..aku kn masuk da nie..
ehh sblm terlupa..letak air dl skit kat tmpt bakar td..(awat?saja la)

apa la kena mengena entry nie dgn BAIKBAIK SAYANG?
hurrmmm..sbenarnya...
sepanjang aku makan nasi lemak smpi la saat aku dok menulis kt Mama Spring nie (lappy ku)..aku tgh layan lagu BAIKBAIK SAYANG...
dgn menggunakan...teapot cikai aku..nie dia..hehe...biasa saja..
asal leh dgr kan..hehe

aku klu suka satu2 lagu nie..dgr 100 kali tanpa henti pun xpa..
smpi la aku rasa nak termuntah...
aku rasa rumate aku mmg phm sgt...ehh ex-rumate...huhu
smpi kdg2 aku yg malu sendiri..amek earphone sumbat telinga..layan sorg2..
skrg rumate aku kain2 bj dlm bilik nie yg amat 'tersusun rapi'..
(ala...lum taw tempat posting bab tue tak semangt nak kemas..klu da taw br la smangat ckit..kan...br la taw nak bw baju kurung bnyk ka tshirt yg bnyk..mana taw dpat pedalaman 3..haha...haih...mcm doa ja..=p)

jadi..tue la yg aku nak bgtaw...
yg aku tgh syok sgt kat lagu BAIKBAIK SAYANG nie..
tgh syok sgt!
mari nyanyi bersama..MyEm0.Com

(dgr lagu BAIKBAIK SAYANG kat sini yea)

lagu nie aku tujukan buat sume yg suka lagu nie..hehe
tp aku tujukan jg utk si dia..sapa?dia taw kot sapa dia...
sdey kan lagu ni..sob sob sob...MyEm0.Com
(hamboih..awat yg tgkap leleh sgt nie?)

baeklah..harus berhenti di sini..
nak g sambung wat keja2 len lak...
nati kita ketemu lagi..MyEm0.Com
takecare sume...

~Sementara menunggu Mama Spring terbuka td..aku telah terkena kesan UBATku..seronok!~
MyEm0.Com

15 Responses
  1. hmm....teh ais bagus...bagus teh ais...very gud for uukkk ukkkk....very effective....mesti turun berat kan kan kan...hehe


  2. shyna Says:

    kn bnyk5 kali br leh trun berat..hehe


  3. Rash Says:

    okla tuh xg jog tp wat keje rumah...
    ala2 excercise gak la kiranye tuh =p


  4. shyna Says:

    hehe..hrp2 la...
    kn wat hari dgn konsisten br berkesan..kan?=)


  5. skrg dah cun, nnt xlama lg jd cun melecun pulak la dia...hehe


  6. shyna Says:
    This comment has been removed by the author.

  7. shyna Says:

    yeke..klu tuk mata awak..hrp tuk selama2nya...=P


  8. F. Hanim M. Says:

    layan blues la plak kaki pow teh ais aku ni....


  9. shyna Says:

    hahaha...
    ala..lepas nie tak leh pow lg da..=P
    mst ko rindu aku anem bila teh ais ko tak abes..
    kan..kan?hehe


  10. F. Hanim M. Says:

    ala..kt umah i buat segelas je..abis..sbb ais sket je...haha


  11. FarhahNur Says:

    teh ais!
    nyummm..
    bila la bole p tgk Teratak Rab tue..
    heheh..
    nie mesti aliya yang malaih bangun nie kan!
    ish..habergeh betui!


  12. shyna Says:

    habergeh habergeh..
    paah mari la sini melawat Teratak Rab...
    bw iqbal sekali ye..hehe


  13. ainko Says:

    owh..inikah baekbaek sayang...hehe..bagus2..


  14. bellar0ssa Says:

    huhu.. comel gile cek nab ko na.. aku lagi ske kuceng,rendunye ngn kuceng2 aku.sdh gile.2 sekor kuceng ksygan aku mati..xpat jumpe.


  15. shyna Says:

    Ainko~ kat situ i ada mention psl my exrumate, iaitu u la..hehe

    bellarossa~kucing leh bermanaja kan=) tapi nab nie dia aktif skit...silap2 leh ilang ntah ke mana..hehe..tp, papepun...bela binatang nie mmg best...pengubat hati di waktu sunyi..hehe