Kisah Jam Dua Pagi

~Assalamualaikum~

Kisah Jam Dua Pagi

Seorang pakcik tua yang keluar membeli susu yang kehabisan untuk cucunya yang masih bayi telah dilanggar mati oleh sekumpulan Mat Rempit di Jalan Sala. Pakcik tua inilah satusatunya penjaga untuk bayi kecil ini lantaran ibu bapanya juga sudah meninggal dunia. Tinggallah bayi ini hidup sebatang kara.

Itulah Kisahnya...

Sedihkan...
MyEm0.Com
Pakcik tua itu tak bersalah tetapi menjadi mangsa dijalan raya...
Jgnlah kita mempertaruhkan nyawa sendiri mahupun nyawa orang lain dijalan raya...
Jalan raya bukan lah tempat untuk melepaskan emosi mahupun beradu kekuatan...

-----------------------walaubagaimanapun ----------------------

Cerita tadi hanyalah imaginasi saya sematamata..huhu
MyEm0.Com
bukan apa...
tadi iron baju batik ayah...
biasa la klu iron baju batik...
dari kul dua smpi kul dua lbey pun tak siapsiap lagi..huhu

tengah syok dok tonyoh atas iron board tu...

tiba-tiba

bunyi sekumpulan motor lalu depan umah
dengan terjeritjeritnya
dengan press moto sekuatkuatnya

haih
bagus sgt la buat perangai mcm tue...
MyEm0.Com

maka
teruslah imaginasi saya bermula...
sampai siap iron baju batik ayah...

tapi
ada jea citer camtu dalam realiti kehidupan kita kan...

jadi
samasamalah kita ingatkan diri kita...
jalan raya bukan lah tempat untuk bersukasuka...
perlu bnyk bersabar dan bertoleransi...

ingatlah orang yang tersayang
btul tak tipu...
ramai yang sayangkan anda!
MyEm0.Com

tapi klu takmau ingat juga..
terpulangla...

sekarang
masa untuk tidur
Mari!
MyEm0.Com

18 Responses
  1. salam ziarah..
    huHu..inGatkan betul2 tadi..
    tapi mmG ada jew kan realiti cam gitu, yG lebih traGis pun ada..


  2. Akma Says:

    ada realiti yg mcm 2...mcm2 hal mak rempit ni.jiran sy kena calar kereta sbb tegur mat rempit 2 bising...


  3. Depa kurang kasih syg sebenarnya...tu yg jadi cmtu...Mereka cuba untuk menarik perhatian org kepada mereka dgn cara press motor kuat2...cian kan?Ada mak bapak, tp xbg kasih syg sepenuhnya pd mereka...akibatnya, anak jd begitu...


  4. shyna Says:

    umm tue la..
    kita ambil pengajaran..
    bila jadi mak ayah nati..
    kena didik anak baek2...insyaAllah


  5. ni yang rasa nak gigit2 jer cikgu ni .. ingatkan cerita betul .... hahahaha!

    cikgu, saya sebagai pengguna jalan raya (motor) juga tak suka kepada mat rempit.. mat rempit mmg biadap dan mmg terr.... tak boleh cakap la ... nanti hilang adat ketimuran saya...

    apa2 pun kita luaskan skop ni.. jgn pandang kepada mat rempit saja. kadangkala pemandu kereta pun bersikap kurang ajar di atas jalan raya (takkan dibawah plak?).. kekadang mereka langgar orang tua.. kekadang tu orang muda pun kena ... haih .. inilah zaman teknologi.. zaman yang merbahaya..

    cikgu, tak pegi sekolah ke cikgu? ponteng eh? hahahaha!


  6. shyna Says:

    Dakjaat~
    tul2..bukan mat rempit aja..sesiapa la asal pengguna jalan raya..peragut pun leh tahan juga skrg..target prempuan pregnant...ragut org smpi mati tue...nauzubillah...

    sama2 kita ingtakan diri kita & orang2 yg tersayang yea...

    haih...dakjat nie mmg "dak jat" yea..hehe...nie kan cuti sekolah =p


  7. wakakakaka! camne aku boleh terlupa ni musim cuti sekolah? DUSH! DUSH! {hentak kepale kat bantal}

    kekadang tu kita pun ade juga buat silap kat jalan raya .. hmm .. actually takut juga bila cerita pasal ni sebab kita bawa moto.. selalu redah jamm kat PUDU KL..

    kalau takde orang tersayang? boleh ke kita teringat kat shyna dan anggap sebagai orang tersayang dan kemudian barulah tak terlibat dalam apa2 insiden yang tidak diingini? boleh kan?
































    Hahahaha! mau kena lempang shyna statement aku ni .. :p


  8. shyna Says:

    Dakjaat~

    hahaha..bule plak cmtue...
    takut lagi accident ja =p
    tipu la xda org tersayang...
    yg gambar berdua kt blog dakjaat tue apa..hehe

    jgn tipu cikgu!=p


  9. owh tu .. tu gambar kakak saya .. hahahahahaha! :p

    bole pe pinjam2 orang tersayang orang lain ..
    pinjam kawan punye ke.. ekekeke! :p

    tak tipu cikgu .. cuma bohong jak .. :P


  10. shyna Says:

    tak bule pinjam2 la dakjaat...
    kena setia taw...=p
    jd 'dakbaek' lak pasni...hehe


  11. hahaha .. takboleh .. tetap jadi dakjaat jer.. cikgu, skg ni cuti ke? takde kursus meh?


  12. Rash Says:

    tula psl.. klu diorg ni xmenyusahkn org lain xpe..

    lewatnye gosok baju?


  13. shyna Says:

    cikgu tgh tggu posting la..hehe
    ngajar kat mana pun cikgu tak taw lg..
    kursus memasak leh la skrg nie..hehe
    nati cikgu bgtaw dakjaat yea...=p


  14. shyna Says:

    Rash~
    hurm...diorg ingat diorag hebat sbenarnya..
    a'ah..suka gosok lewat2..hehe..tak ngantuk sama smlm tue...


  15. FarhahNur Says:

    eh..pukui 2 dah tidooo??
    hehhe


  16. shyna Says:

    paah~
    awai yea paah?hehe up skit tdo kul tiga..hehe


  17. Dak Wan Says:

    Try guna ironing aid dalam tin spray tu. Cepat jewr nak gosok. Beli satu pastu simpan sendiri.


  18. shyna Says:

    dak wan~
    ada da ironing aid cosway...tp tue la nak bg lendik n ilang kemot2 tue btui2...
    tQ dak wan=)