Persekitaran Sekolah "Terchenta"

~Assalamualaikum~

Entry kali ni saja nak kongsi tentang persekitaran sekolah aku ni..

umm...tak nak ckp pape dah...
ckp skit2 ja...
biar gambar ni berbicara sendiri ya...
ibarat
"actions speak louder than words"
kan...?

Mari...=)

Ini umah yg aku duduk..yg belah kanan tue...belah kiri umah GB...

Tangga ni la yg kena daki stiap pagi g skul...ada lg skit tgga atas tu..
penah terlupa kunci pra...mmg lelah la bila smpi atas tu..

Ini bilik guru..tp, xda tmpat aku pun dlm bilik guru nie...
tp stiap hari aku dtg nyebuk kat sini...mau taknye...sini je ada wifi..huhu

Ini tapak perhimpunan..kecil sj..ckup tuk murid2 skul nie..
haih..tak pandai lagi lagu Ibu Pertiwiku...

Trun tgga ni ke umah2 staf..kat sini bnyk tgga n berbukit2...
budak pra amat suka berlari kt tempt2 nie...
"anang blandak!"..tue la yg aku jerit sepanjang jalan..

Ni pemandangan dr asrama budak...
kecil2 da dok asrama...bagus..

ni asrama budak...lelaki belah kanan..perempuan belah kiri...

Ini tempat dewan makan budak...

haaa...ini tempat budak asrama mandi..
ada dua kolah kan..?

ok...da tgk sume...
trun tangga balik umah lak.....
berehat..n tdo...

kat sini..
amat la bnyk bintangnya...
binatang yg aku tak penah2 jupe sblm nie pun ada...
klu anjing tu mcm kucing ja kat sini..
bnyk..huhu

haih..bertahan je la...
huhu





13 Responses
  1. Huyyo...mmg mantop tmpt awk...
    Mmg nmpak mencabar tmptnye...
    Nk komen sket ttg asrama laki n pmpn...mmg nmpk sgt perbezaan asrama laki n pmpn tu kan...?hehe

    Anjing ngn kucing je ke?yang BAB 1 tu ada x depa bela kt sana?besa dgr citer orang umah pnjg ada bela menantang "idung mancung" tu...


  2. shyna Says:

    a'ah...awak nk dtg sini kan nati?hehe
    leh tgk dgn jelas lg nati...=)

    stkt ni tak jupe lg BAB 1 tue..n tak mau jupe pun dia!

    nak jupe org tu ja..=)


  3. perghh.. best giler.. tempat mcm ni la aku idamkan utk mengajar.. heh!


  4. cikTi Says:

    sedih jgk tngok tmpt2 tuh,.
    tp kne bsyukur jgk,at least ade jgk tmpt nk blaja,.,


  5. amalhaj Says:

    teringat teman mase ngajor kat perkampungan oghang asli tike dulu2


  6. shyna Says:

    taro~
    yeke..bagus la...dtg sini ganti saya..huhu

    cikti~
    tue la..kesiankan tgk..
    peruntukan lambat kot smpi kat sini..
    budak pra pun mkn maggi ja hari2..
    peruntukan blum smpi..

    amalhaj~
    yeke...nak dtg melawat tak?hehe


  7. ni bukan nak maki, bukan nk kutuk..

    pengurusan kat sarawak memang slow. kena slalu call org pejabat pelajaran tu, baru senang nak dpt. klu boleh hari2 call. lagi la klu tempat pedalaman..

    tp klu dah hari2 call tetap x dpt, xdapat la nk ckp apa dah.. isk..

    x tau la kat semenanjung cmna.. sama jugak ke lebih bagus?


  8. shyna Says:

    semenanjung peruntukan cepat smpi..
    mewah je...
    umm..
    nak cal cmna dlm nie..line tepon pun xda..huhu


  9. cyba_qema Says:

    sejuk mata memandang tgk...


  10. ainko Says:

    wahh..berusaha cikgu usna!naikle tangga tuh slalu..eksesais


  11. Al-Faizal Says:

    pergh dasyhat ar keje awak...respek2...ape2 pun harap awak selamat menjalankan tugas kat sana di rantauan....


  12. bellar0ssa Says:

    huhu wah tabah ye husna.hmm rasa mcm duk india je.tapi mungkin udara tak secemar kat sini.


  13. shyna Says:

    faizal~
    insyaAllah..doakan saya=)

    intan~
    itulah...kita sama2 tabah yea..=)