~Dua Minggu Suda~


Assalamualaikum sume....

umm..da genap dua minggu pun aku di sini...
nak kata tak suka...
kena suka la jg....
klu diri sendiri yg tak paksa utk suka...
siapa lagi.....

Sepanjang minggu lepas sempat gak amek gmbr murid2 aku nie..
tp lum ckup sume..bab ada yg tak hadir...sume 21 org...
kdg2..murid2 nie la yg leh wat aku tersenyum....
tmbah2 bila berbicara dlm lain2 bahasa ni...
aku ckp dlm bhs ayam..dia lak dlm bhs itik....

lbey kurang cmtue la...huhu
aku "ya" kan aja sume bnd....
klu pembatu ada..leh dia tlg translatekan.....

skrg..aku mmg tgh tmbh vocab bhs iban la....
klu tak..mmg murid aku nie tak paham apa pun yg aku ckp...
bila aku tnya "hari ini hari apa?"
mereka pun jawab "hari ini hari apa?"
ummmm....
sama2 la kita jd cikgu ok...?

~Ini antra gmbr murid2 aku yg comey sumenya...
tak sangka..ramai yg bermata bulat..hehe~



ni la suasana dlm kelas aku...
takde kerusi meja..huhu...
stiap tahun minta..tp tak dapat2....
terpaksa la belajar dlm keadaan cmni....


umm...masih ada yg kena teman...klu tak..dia lari balik sekali...
xpela..asal mahu belajar....

muridku yg tak bnyk songeh..baik ja dia...


yg ni lak da pernah pra kt sini thn lepas...


yg nie kuat nangis gak..nak menang slalu...


nie baru sudah nangis..dia demam time tue...


ni girl yg plg kecik...1st nangis takmau2...lepas tu bgs sgt da..cuma suka termenung..hehe


yg juga ok..suara lantang...


yg nie boy plg kecik..tgk pun mcm baby kan..
umm..comey sgt..dtg skul main2 ja dia..


yg nie agak nakal..jenuh nak jerit nama dia...huhu


haa..yg nie berhati plg lembut..jgn tgk rupa aja ok?


nie murid yg tak bnyk songeh jg...baik aja...

mata dia bulat!..cantik...dia suka tlg aku sapu kelas...


ini ok ja..pernah pra di sini last year..


setakat ini..dia yg plg pandai..jg pernah pra di sini last year..


ni nakal jg..suka ajuk aku ckp..hehe


yg nie br 5 tahun...bnyk lg kn polish...


yg ni pendiam n baik....


haaa...yg nie plg dasyat nangis ritu..tp tgk la..da tersenyum pun..hehe


buah2han atas tue..mak budak yg bagi....
yg dlm beg plastik tu buah isau nama dia...
rasa dia mcm buah mata kucing..sedap...manis...

sebahagian ckg skul aku...
GB berbaju kuning sdg berucap sempena mjls perpisahan seorg guru..
dia dpt transfer ikut husband ke Miri...

itulah yg dapat aku kongsi sepanjang dua minggu di sini...
bnyk lagi sebenarnya....
jika punya kesempatan..insyaAllah aku akan update lg....




10 Responses
  1. pak long Says:

    salam buat cikgu...
    moga cikgu lebih sukses...
    jadikan cabaran tu sebagai penguat semangat


  2. tomey anak2 murid awk ye...
    ramai diantara depa yg bermata bulat...mcm awk...hehe

    Semoga success dalam meneruskan perjuangan mendidik anak bangsa kita di sana...

    InsyaAllah ada kesempatan nnt nk juga pergi melawat ke skul awk...bule x?hehe


  3. shyna Says:

    paklong~
    tima kasih yea....
    cb tuk menjadi guru yg btul2 guru...

    FP~
    mata bulat ikut cikgu dia la..hehe
    owh...
    mst la awak bule dtg...
    mula2 dtg skali...
    pastu kena dtg bnyk2 kali..hehe


  4. daun kesum Says:

    haha,.

    suma comel2,.
    geram tengok,

    tp arap2 cptla dpt meja krusi..
    ksian bdk2 nk blaja,.


  5. shyna Says:

    cik ti~
    tue la...
    tak selesa nak blaja..
    cik ti nk dtg melawat tak..hehe


  6. Puan Iza Says:

    Selamat pagi cikgu :-)

    Ala ciannya kat murid2 tu coz tak der meja kusi...susah tul ek nk dpt meja kusi tu...cian budak2 tu haa...mmg gaya ada kan dok dlm kelas tu...


  7. kem salam kat yg suka ajuk tu..

    hehehe


  8. shyna Says:

    pn.iza~
    tu la..mcm2 gaya kan...

    hakim~
    si pengajuk! hehe



  9. shyna Says:

    suka jg..hehe..suka sakat dia..=p