Nanga Oyan...Its Begin...

~Assalamualaikum~
da lama sgt tak update blog nie..

dipendekkan cerita..

aku sudah berada di Sek Keb Nanga Oyan, Kapit Sarawak sebagai guru Prasekolah...
ya..guru..
inilah yg aku cita2kan...

ini gambar2 sepanjang perjalanan kali pertama aku ke sekolah

dari pekan kapit ke sungai mujong nie naik van..van akan berhenti di sini

luas terbentang.....

perahu yg aku naik..brg2 aku abes basah bab hujan lebat..
tak tahu lg style kat cni cmna..kena spare baju hujan n plastik sentiasa..

perjalanan yg amat mendebarkan hatiku..

da sampai di sekolah

pemandangan dr rumah yg aku duduk

rumah aku duduk

rumah staf di belakang kawasan sekolah


tgk lah..

p.s: aku rasa amat tak termotivasi skrg nie..ntah kenapa..harap2...masa dapat mengubah segalanya...

9 Responses
  1. Ya Allah...slmtkanlah perjalanan tunangku ini...Memang satu destinasi yg mendebarkan...Ada hikmah disebaliknya...jgn risau na...mudahan2 kita disatukan secepat mungkin...Aminnn :)


  2. shyna Says:

    Amin...
    sy juga doa yg terbaek utk kita..
    agar dipermudahkan segala urusan..
    insyaAllah...
    sy ingat awak selalu..
    jaga diri baek2 taw..


  3. bellar0ssa Says:

    shyna.moge awk tabah kat sane.ngt cmne pon anggap sbg cabaran ok? insyaAllah awk akan mnjadi semakin kuat nanti..sy doakn yang tyerbaik tuk awk=D


  4. cikTi Says:

    hai cikgu,.

    mcm sedih jugak kan kawasan tuh,.


  5. mus@akim Says:

    take care cikgu husna..good luck ea..


  6. jgn risau, nnt u dh biasa, u akn ske tmpt tu....mcm i jgk



  7. amalhaj Says:

    assalamualaikum cikgu!
    "andaikata engkau berjalan, kemudian engkau belajar satu bab dari ilmu pengetahuan, maka itu adalah lebih baik daripada kamu bersolat seratus rakaat"
    (DR oleh Ibnu Abdul Barr)
    teruskan perjuangan, khidmat cikgu diperlukan di situ.


  8. perghh.. jauh giler masuk dalam ni.. gud luck cikgu.. hehe :)