Jom p bendang...hehe


Haaa...sebagai rakyat negeri 'jelapang padi' neh...aku kena la taw serba sedikit pasal step2 menanam padi...hehe...tp, honestly cakap...aku tak qeti sgt pun...even alat yg digunakan pun aku tak taw scara sumanye...jd...pada satu hari tue...aku pun g la melawat Muzum Padi...ngeh3...mcm lawak tak...aku isi cuti aku ni g tmpt cmtue...hehehe...

Aku g Muzium Padi tue ngan 'kengkawan' aku...hehehe...lepas g tempat nie baru la ku taw skit2 step2 menanam padi neh...mula dengan membajak...pas2 menyemai den last skali menuai...btoi dak ntah,,,hehehe....time ni jg baru aku kenal ckit2 alat yg digunakan tuk berswah nie...at least klu murid2 aku tanya nati..."cikgu, kuku kambing tu apa?" takde la aku ternganga or jawab..."kuku kambing tu kuku yg ada pada kambing la"...hahaha...

kt Muzium padi nie jg ada lukisan landskap yg mcm beputar la...actually lukisan tue statik...tempat yg kita berdiri tue yg berputar mengelilingi landskap lukisan padi tue...landskap ni cantik sgt...menggambarkan situasi menanam padi...nampak real..!!tak salah aku dilukis oleh pelukis2 dari korea or jepun...rugi taw klu tak tgk...lagi rugi klu tak mau tgk...hehehe..=)
9 Responses
  1. ainko Says:

    oho..hari tuh g library ngan kengkawan..skang g muzium lak..hehe..sungguh ilmiah..tahniah


  2. cikgu,
    kaki ayam tu apa??
    hehe


  3. shyna Says:

    hehe...
    sj isi masa lapang...
    kaki ayam tue...klu kita jalan sambil pki kasut tumit tinggi..hehehe..


  4. waaa....mmg berilmiah tol cuti ko...pasni leh a ko tunjuk kat aku lak...scr live a ngan tnh, bendang ngan lintah2 die skali...br havoc...hehehheheh


  5. ujiE bakery Says:

    wah..jln2 nampak.ape2pun semoga berjaya menyiapkan segala diagram origami yg kita bagi tu ye.haritu,kita dh siapkan sejambak rose,tapi dh donate kat hantaran org lain.x sempat nak snap bunga tu..ganbate kudasai!


  6. arekim Says:

    hahahahahaha...sungguh kagum aku...


  7. ainko Says:

    hai..lame xbersiul yer


  8. Anonymous Says:

    sapa la "kengkawan" tu ye?ngeh3


  9. shyna Says:

    ummm...nmpak gayanye..ramai yg tak penah g muzium neh...xpe2...kengkawan...nati aku bw korang sume g muzium ehh...hehe...dengan lagi sorg cikgu pengiring...hik3