weekend yg bermakna...=)


Salam sejahtera pembuka bicara...hik3 =)


umm...weekend nie la aku spend dgn bnd yg paling berfaedah skali...bermula dgn mlm sabtu g ceramah kecemerlangan anjuran blok C dan disampaikan oleh prof madya norhasni dari UPM...prof tue ceritakan cmna pengalaman idup dia hingga dia smpi ke tahap skrg..dlm usia yg br cecah awal 30...dia da bergelar professor madya...kagum aku..!!! dari penceritaan dia tue..aku dapat simpulkan bahawa...dalam hidup ini...tiada yg mustahil klu kita tidak putus asa utk berusaha mencapainya...tentukan satu matlamat yg boleh menjadi pendorong dalam mencapai kejayaan dan teruskanlah langkah hidup...kerana hanya kita yg kenal siapa diri kita sebenarnya....aku kongsi skit yea...

matlamat - usaha = angan2
angan2 + usaha = matlamat
usaha - matlamat = sia2
matlamat + usaha = kejayaan

jadi...samalah kita menuju kejayaan hidup di dunia dan akhirat..=)

the next day lak...aku mengikuti kursus pengurusan jenazah...tersasul jd kursus pengurusan ijazah pun ada gak..hak3...thanks kpd kengkawan yg anjurkan kursus nie...bg aku kursus nie satu pengisian yg amat bermakna...ilmu pengurusan jenazah nie fadhu kifayah bagi setiap org islam...bermula dengan teori dan diikuti dengan amali...cmna menguruskan dari awal orang tue mati...kemudian,mandikan dia..kafankan...sembahyang n last skali...kebumikan....


datangnya kita ke dunia nie bagai seorang pengembara (memetik ayat ustz fauzi..hehe)...dan kita ingin pulang dgn hasil yg begitu lumayan sekali...maksudnya di sini kt harus beramal dengan ajaran islam dengan sebetulnya agar segala amalan yg kita lakukan skrg akan menjadi bekalan ketika pulang ke alam yg tiada akhirnya kelak....insyaAllah..

hari nie...hari ahad...nak jdkan weekend aku lagi bermakna...maksudnya...aku kena siapkan thesis bab 4 jgk3...hua hua hua..klu tak..tak bermakna sgt la weekend aku neh...hehehe

so,tggu apa lagi husna...=p


8 Responses
  1. ain Says:

    syabas!!d meaningful weekend..ngeh3..


  2. muszt Says:

    xleh nk baca la usna


  3. dark_eky Says:

    musnyer kuar font webdings..
    wakaka..=P


  4. shyna Says:

    nape yea..xpe2..usaha lagi..=p


  5. Efshy Cafe Says:

    wah...mantop formula tu...hehehe
    smoga berjaya mencapai matlamat anda...
    sy sokong anda 100% =)

    nnt ajar nk urus ijazah cmna leh??hehehe


  6. shyna Says:

    bule2...
    urus ijazah leh..urus umahtangga pun leh..hahaha...gatai..=)


  7. FarhahNur Says:

    Usna..paah pun nak minta tlg camne nak uruskan ijazah nie..dah nak postingla katekan..hikhik..


  8. shyna Says:

    Haha...Sng aje itu..jom kita siapkan thesis dl..hak3..
    pastu...kn beli baju kurung bnyk2..nati nak pakai waktu posting...ngeh3...
    Xbule pakai la nasihat dr usna nie paah...hehe